Film znany też pod tytułem Kochanka apasza, reż. Aleksander Hertz, 1917. Jest to jedyny zachowany polski film z Polą Negri nakręcony dla warszawskiej
wytwórni Sfinks.
Doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Gdańskiego, filmoznawca specjalizujący się w historii kina polskiego. Jest autorem publikacji (m.in.: Kino polskie wobec katolicyzmu 1945–1970, Popiół i diament Andrzeja Wajdy), redaktorem kilku tomów zbiorowych (w tym Poszukiwanie i degradowanie sacrum w kinie oraz Sacrum w kinie: dekadę później), redaktorem naczelnym Gdyńskich Zeszytów Filmowych SCRIPT, członkiem rad naukowych pism Panoptikum, Pleograf, Załącznik Kulturoznawczy, wykładowcą m.in. Uniwersytetu Gdańskiego oraz Gdyńskiej Szkoły Filmowej oraz członkiem-specjalistą Komitetu Nauk o Sztuce Polskiej Akademii Nauk.
© All Rights Reserved.
Festiwal Kultury Utraconej is proudly powered by WordPress